M.A.C Cosmetics doneert €212.000,- aan Orange Babies!

Maandag 30 november 2015 — Vanochtend zijn pers, sponsoren en relaties van M.A.C Cosmetics en Orange Babies bijeengekomen in de Bijenkorf Amsterdam voor een bijzondere Cheque Donatie. In het kader van World Aids Day 2015 overhandigde M.A.C Cosmetics een cheque ter waarde van Euro €212.000,- aan de stichting Orange Babies Cape Town Tour. Daarnaast werd aan de genodigden als eerste de film getoond die na aanleiding van de fietstocht in november 2015 is gemaakt. Tijdens de Cape Tour bezocht Ambassadeur Fiona Hering Yabonga een van de projecten die door het MAF wordt gesponsord.

Het intieme ontbijt bij de Bijenkorf stond in het teken van de aankomende World Aids Day. Zowel de stichting Orange Babies als M.A.C Cosmetics zijn nauw betrokken bij de preventie van Aids wereldwijd. Zo doneert M.A.C Cosmetics op jaarlijkse basis de opbrengst van haar Viva Glam collectie via het M.A.C Aids Fund aan Orange Babies die in Zuidelijk Afrika actief is om de overdracht van hiv van moeders op baby’s te voorkomen.

Samen met Orange Babies directeur Baba Sylla en mede oprichters John Kattenberg, namen de Orange Babies ambassadeurs Fiona Hering, Caroline Tensen en Henk Schiffmacher de cheque in ontvangst uit handen van Senior Make-up artist Benelux M.A.C Cosmetics Ines Borgonjon. Deze bijzondere donatie geeft Orange Babies de mogelijkheid om hun projecten in Afrika op succesvolle wijze voort te zetten en bij te dragen aan het ‘Countdown to Zero’ project. Tijdens deze ochtend stond de bijzondere band tussen M.A.C Cosmetics en Orange Babies centraal. Een moment wat omschreven kan worden als een vreugdevol samenzijn echter wel met een serieuze boodschap.

OVER HET M.A.C AIDS FUND
Het M.A.C AIDS FUND (MAF), het hart en ziel van M.A.C Cosmetics, is opgericht in 1994 om mannen, vrouwen en kinderen getroffen door hiv/AIDS wereldwijd te helpen. MAF is een pionier op het gebied van hiv/AIDS funding, door het verstrekken van financiële steun aan organisaties die werken met achtergestelde regio’s en bevolkingsgroepen. Als de grootste corporate niet-farmaceutische donateur, werkt MAF toegewijd aan het verduidelijken van de link tussen armoede en hiv/AIDS door diverse organisaties te ondersteunen over de hele wereld, welke op verschillende manieren mensen helpen die leven met hiv/AIDS . Tot op heden heeft MAF $380 miljoen opgehaald, enkel door de verkoop van  M.A.C’s VIVA GLAM producten, waarvan 100 procent van de verkoop wordt gedoneerd aan het MAF (min BTW waar toepasbaar). Voor meer informatie, ga naar www.macaidsfund.org

OVER ORANGE BABIES
Orange Babies is een stichting die als voornaamste doel heeft zwangere vrouwen met hiv en hun baby's in Afrika te helpen. Ook biedt Orange Babies steun aan kinderen die geïnfecteerd zijn met het virus of er direct mee te maken hebben. In Soweto, het dichtstbevolkte town-ship van Zuid-Afrika, hebben we het aantal kinderen, dat met hiv ter wereld komt, weten terug te dringen van 30% naar 2%. Met dit fantastische resultaat bouwt de stichting verder aan een hiv-vrije generatie. Voor meer informatie, ga naar www.orangebabies.nl

In de bijlage vindt u een filmpje van de cheque donatie, de fietstour en de hoge resolutie foto's.

M.A.C Cosmetics x Orange Babies